BitNation Bombazijnstraat 21, 7545TW, Enschede +31 (0) 627111777 contact@bitnation.nl https://www.bitnation.nl/img/logo.png
2018-06-06 10:15:49 BitNation https://www.bitnation.nl/img/logo.png

StudioCloud v3.15

geplaatst op 04-06-2018

Vandaag is StudioCloud v3.15 gelanceerd. Hieronder zie je een beknopt overzicht van de doorgevoerde vernieuwingen:

  • Voor StudioCloud Advanced en Premium gebruikers is onder 'Configuratie' het tabblad 'Juridisch' toegevoegd. Hier kunnen Algemene Voorwaarden, Huisregels en een Privacy Verklaring worden ingevoerd, die vervolgens op de ledenpagina's weergegeven en gedownload kunnen worden.
  • StudioCloud Advanced en Premium gebruikers kunnen een kalender opnemen in hun website. Maak hiervoor bij 'Instellingen' een openbare agenda aan met de omschrijving 'Website' en laat ons weten waar in je website de kalender opgenomen moet worden.
  • De agenda is voorzien van een WYSIWYG-editor voor afspraken.
  • De Ledenlijst uit lidgegevens die managers kunnen genereren bevat nu ook kolommen met het aantal lessen, cursussen, workshops, events en wachtlijsten waaraan het lid gekoppeld is. Besloten groepen worden hierbij geteld als 'les'.
  • De betaalwijze 'Kwart-seizoen' is toegevoegd en de betaalwijze 'Termijn' is hernoemd naar 'Half-seizoen'. Onder 'Configuratie' kunnen de instellingen voor de termijnen van 'Kwart-seizoen' en 'Half-seizoen' aangepast worden. StudioCloud Advanced en Premium gebruikers kunnen deze betaalwijze toe laten voegen aan het inschrijfformulier en de ledenpagina's. Neem contact op om deze optie te activeren.
  • Het is nu mogelijk om een tweede en derde e-mailadres te registreren bij een lid. Voor deze e-mailadressen kan afzonderlijk ingesteld worden of deze individuele berichten, groepsberichten en/of financiële berichten ontvangen. Het primaire e-mailadres ontvangt van rechtswege altijd alle berichten.
  • Het is nu mogelijk om één van drie mogelijke afzenders te selecteren bij het versturen van een bericht: 'Algemeen', 'Administratie' of 'Gebruiker'. De e-mailadressen voor 'Algemeen' en 'Administratie' worden in de module 'Configuratie' ingesteld, het e-mailadres voor 'Gebruiker' is het e-mailadres dat is ingesteld voor de huidig ingelogde gebruiker. Of 'Algemeen' en 'Administratie' beschikbaar zijn om te selecteren is afhankelijk van het toegangsniveau van de gebruiker.
  • Facturen met status 'Factuur', die nog niet gemaild zijn en nog niet opgenomen zijn in een incasso-batch, waarop nog geen betalingen geboekt zijn én niet aangemaakt zijn in een afgesloten periode, kunnen nu heropend worden. Hierdoor zijn de factuurregels weer te bewerken en kunnen nieuwe factuurregels toegevoegd worden. Ga om een factuur te heropenen in de module 'Facturatie' naar 'Factuurregels boeken'.
  • Het activiteitenrooster biedt snellere toegang tot Openbare informatie, Vereisten en voorschriften en Interne informatie.
  • De 'Kassa'-module is voorzien van een knop voor vrije invoer, om verkopen te kunnen registreren van producten en diensten die (nog) niet in de kassa staan.
  • Particuliere leden met status 'Inactief' of 'Uitgeschreven' en die geen openstaande facturen meer hebben kunnen in de 'Leden'-module geanonimiseerd worden.
  • In navolging van de AVG/GDPR kunnen managers na het inloggen een pop-up krijgen om leden te anonimiseren die voldoen aan de volgende voorwaarden:
    • het betreft een particulier lid
    • de lid-status is 'Inactief' of 'Uitgeschreven'
    • de geldigheidsdatum en/of de stopdatum ligt op de ingangsdatum van het huidige boekjaar meer dan 7 jaar in het verleden (i.v.m. belastingwet)
    • heeft in de 7 jaar voorafgaand aan het huidige boekjaar tot aan heden geen facturen ontvangen of voldaan (i.v.m. belastingwet)
    • het lid heeft geen openstaande facturen
    • het lid heeft geen lopende betaalplannen
  • Het bestaande activiteitenrooster kan in de module Management - Aankomend activiteiten gekopieerd worden, zodat lesadviezen sneller verwerkt kunnen worden